KELA asiointipiste
Asikkalan asiointipiste sijaitsee kunnanvirastolla (Rusthollintie 2, Vääksy) ja palvelee viraston aukioloaikana (ma-to klo 9–15 ja pe klo 9–14).


Useimmat Kela-asiat voi hoitaa puhelimitse ja verkossa. Kunnan palvelusihteeri neuvoo yleisellä tasolla Kela-asioissa ja auttaa verkkoasioinnissa. Asiointipisteestä saa myös Kelan hakemuslomakkeita ja esitteitä. Asiointipisteessä on Kelan etäpalvelu, asiakastietokone, jolla Kela-asiat voi hoitaa verkossa. Asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa Kelan palveluasiantuntijalta tietokoneen kuva- ja ääniyhteydellä. Etäyhteyden avaamiseen ja sen käyttämiseen saa tarvittaessa apua asiointipisteeltä. Etäpalvelussa voi hoitaa samoja asioita kuin Kelan omassa palvelupisteessä. Käynti asiointipisteeseen on esteetön.
Kelan puhelinpalvelussa saa neuvontaa, apua verkkoasiointiin ja voi tarvittaessa myös hakea etuuksia. Puhelinpalvelu on avoinna ma–pe klo 9–16.
Voit myös varata ajan puhelinpalveluun, jolloin Kelan palveluasiantuntija soittaa sovittuna ajankohtana asiakkaan omaan numeroon ja kun Kelan työntekijä soittaa, puhelu ei maksa asiakkaalle mitään. Asiointipisteeltä saa tarvittaessa apua myös ajan varaamiseksi.
Kelan asiointipalvelussa, eli OmaKelassa voi lähettää hakemuksia ja liitteitä tai tarkistaa oman hakemuksensa käsittelytiedot. OmaKelaan pitää kirjautua ja sen käyttöön saa tarvittaessa apua puhelimitse.




Asiointipisteeseen voi myös jättää Kelaan toimitettavia asiapapereita, jotka toimitetaan eteenpäin päivittäin.
Asiapaperit voi myös tipauttaa kunnanviraston oven vieressä olevaan postilaatikkoon myös iltaisin ja viikonloppuisin.


Asikkalan lähin Kelan varsinainen palvelupiste on Lahdessa ja avoinna maanantai-perjantai klo 9–12