Siirry sisältöön
Yhteystiedot Asioi verkossa Haku

Asikkalan asiointipiste sijaitsee kunnanvirastolla (Rusthollintie 2, Vääksy) ja
avoinna viraston aukioloaikana, maanantaista torstaihin klo 9–15 ja perjantaisin klo 9–14.

Useimmat Kela-asiat voi hoitaa puhelimitse ja verkossa.

Kunnan palvelusihteeri neuvoo yleisellä tasolla Kela-asioissa ja auttaa verkkoasioinnissa. Asiointipisteestä saa myös Kelan hakemuslomakkeita ja esitteitä.

Asiointipisteeseen voi myös jättää Kelaan toimitettavia asiapapereita, jotka toimitetaan eteenpäin päivittäin. Asiapaperit voi myös tipauttaa kunnanviraston oven vieressä olevaan postilaatikkoon myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Asiointipisteessä on Kelan etäpalvelu, asiakastietokone, jolla Kela-asiat voi hoitaa verkossa. Asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa Kelan palveluasiantuntijalta tietokoneen kuva- ja ääniyhteydellä. Etäyhteyden avaamiseen ja sen käyttämisessä saa tarvittaessa apua asiointipisteeltä. Etäpalvelussa voi hoitaa samoja asioita kuin Kelan omassa palvelupisteessä.

Kelan puhelinpalvelussa saa neuvontaa, apua verkkoasiointiin ja voi tarvittaessa myös hakea etuuksia. Puhelinpalvelu on avoinna ma–pe klo 9–16. Tarkista elämäntilannekohtaiset palvelunumerot.

Varaa aika puhelinpalveluun, jolloin Kelan palveluasiantuntija soittaa sovittuna ajankohtana asiakkaan omaan numeroon ja kun Kelan työntekijä soittaa, puhelu ei maksa asiakkaalle mitään. Asiointipisteeltä saa tarvittaessa apua myös ajan varaamiseksi.

Kelan asiointipalvelussa, eli OmaKelassa voi lähettää hakemuksia ja liitteitä tai tarkistaa oman hakemuksensa käsittelytiedot. OmaKelaan pitää kirjautua ja sen käyttöön saa tarvittaessa apua puhelimitse.

Käynti asiointipisteeseen on esteetön.

Asikkalan lähin Kelan varsinainen palvelupiste on Lahdessa ja avoinna arkisin klo 12–16.